حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

قصه پرتکرار سرقت کابل‌های تلفن در مشهد و مسئولانی که پاسخگو نیستند

  • کد خبر: ۱۱۱۹۳۶
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
  • ۳
قصه پرتکرار سرقت کابل‌های تلفن در مشهد و مسئولانی که پاسخگو نیستند
مشترکان خدمات مخابرات مکرر به کلانتری‌ها اعلام سرقت می‌کنند و گزارش می‌دهند، اما گویا سودی ندارد و در مراجعه به مرکز مخابراتی منطقه خود نیز پاسخ مناسبی دریافت نمی‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدت هاست که بسیاری از شهروندان درگیر قصه تکراری سرقت کابل‌های مخابراتی هستند. این گونه است که سرقت‌ها و داستان ناتمام ضرر‌های جبران ناپذیر به صنعت ارتباطات در مشهد همچنان ادامه دارد و در برخی مناطق به یک رویه پرتکرار و آزاردهنده تبدیل شده است. مشترکان خدمات مخابرات مکرر به کلانتری‌ها اعلام سرقت می‌کنند و گزارش می‌دهند، اما گویا سودی ندارد و در مراجعه به مرکز مخابراتی منطقه خود نیز پاسخ مناسبی دریافت نمی‌کنند.

گویا مخابرات برای وصل مجدد ارتباط‌های قطع شده، به تجهیزات جدید و جایگزین نیاز دارد که به دلیل بالا بودن میزان سرقت‌ها و گران بودن کابل‌ها در تأمین این تجهیزات موردنیاز با مشکل روبه رو شده است و همین مسئله مدت زمان قطعی و انتظار شهروندان را برای رفع قطعی بسیار طولانی کرده است تا جایی که در برخی موارد این انتظار از یک سال نیز گذشته است.

«بیش از سه ماه است که تلفن ثابت منزل قطع شده و باوجود پیگیری‌های این جانب از طریق ارسال پیامک، تماس با روابط عمومی و بازرسی شرکت مخابرات هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است و کسی پاسخگو نیست. جالب اینکه هر ماه پیامک قبض تلفن برای من ارسال می‌شود و ناچارم به پرداخت آبونمان خدمات نگرفته.»

«حدود یک سال است که به علت سرقت کابل تلفن در طبرسی شمالی ۱۳ تلفن ما قطع است. چرا برای تلفنی که قطع است قبض ارسال می‌کنند، اما آن را وصل نمی‌کنند؟»

«مردم نگران اند از کابل دزدی‌ها و قطع تلفن هایشان. پدر و مادر سال خورده و تنها در منزل داریم و نمی‌توانیم با آن‌ها ارتباط بگیریم. نمی‌توانند با موبایل کار کنند. هم آن‌ها افسردگی گرفته اند و هم آرامش ما از بین رفته است. چرا رسیدگی نمی‌شود؟»

«درباره سرقت کابل و تجهیزات تلفن ثابت، هیچ کس پاسخگو نیست. مخابرات خود را بدون مسئولیت جلوه می‌دهد و پلیس و کلانتری‌ها هم کار ویژه‌ای انجام نمی‌دهند. اینکه نمی‌شود مردم به خاطر دزدان در مضیقه و مشکل باشند و نتوانند از اینترنتی که با هزینه گزاف خریداری کرده اند، استفاده کنند. متأسفانه هفته‌های اخیر در همه کوچه‌ها و خیابان‌های انتهای فرامرز و بولوار ساجدی در حجم وسیع سرقت کابل و تجهیزات تلفن صورت گرفته است.»

این‌ها بخشی از گلایه‌های همیشگی مردمی است که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد؛ دغدغه‌ای که توسط شهروندان روزانه به شهرآرا منتقل می‌شود و البته پیگیری‌های متعدد ما نیز نتیجه مشخصی نداشته است؛ زیرا مخابرات پاسخگویی درستی ندارد و این اعتراضات و شکایات برایش عادی شده است. در پیگیری این موضوع، تماس‌های متعددی با مسئولان شرکت مخابرات استان برقرار می‌کنیم که یا بی جواب می‌ماند یا حرف‌هایی که می‌زنند، همان قبلی هاست و ظاهرا چیزی تغییر نکرده است.

صحبت‌هایی که در مجموع محتوایشان جملاتی ناامیدکننده است: «با توجه به اینکه میزان سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی به شدت زیاد است، مشترکانی که ارتباطشان قطع شده است در لیست انتظار قرار می‌گیرند که باز به دلیل نبود کابل و تجهیزات مخابراتی اتصال دوباره خطوط آن‌ها زمان بر می‌شود.»

***
فراوانی این اتفاق و طولانی شدن قطعی ارتباط شهروندان در برخی محلات باعث می‌شود که برای بررسی راهکار مبارزه با این معضل بار دیگر به سراغ شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی برویم. مسئولان این شرکت پیش‌تر گفته اند که «کابل نداریم، زیرا هزینه تأمین تجهیزات و کابل‌ها بسیار گزاف است» و به همین دلیل نمی‌توانند به سرعت ارتباط تلفنی برخی محلات را برقرار کنند. پیگیری این بار شهرآرا، اما در قالب یک جوابیه از سوی روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی پاسخ داده می‌شود. در متن این جوابیه آمده است:
افزایش سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابرات امروزه متأسفانه به معضلی بسیار مهم برای شرکت مخابرات تبدیل شده است.

میزان سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی در نقاط مختلف استان اعداد و ارقام مختلفی دارد و در راستای جلوگیری از سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی جلسات متعددی با مجموعه نیروی انتظامی و قوه قضائیه استان انجام شده است که با تلاش عوامل نیروی انتظامی و همچنین حراست مخابرات و پیگیری‌های انجام شده، تعدادی از سارقان کابل‌های مخابراتی شناسایی و دستگیر شده اند. همچنین تدابیر مخابرات استان برای جلوگیری از این سرقت‌ها اندیشیده شده است؛ از قبیل ایمن سازی بخشی از شبکه و به کارگیری تجهیزات جایگزین از جمله فیبر نوری و رادیو در مجتمع‌های مرتفع، روستا‌ها و شهرک‌های جدید.

در مواقعی که کابل‌های تلفن سرقت می‌شود، مشترکان محترم باید برای ثبت خرابی تلفن خود در سامانه ۲۰۱۱۷ اقدام کنند تا نیرو‌های فنی مخابرات به محل مراجعه و برای رفع ایراد اقدامات لازم را انجام دهند. درباره مدت زمان رسیدگی، شرکت مخابرات استان متعهد به برقراری ارتباط شهروندان محترم دراسرع وقت است و همه تلاش خود را برای رفع مشکل مشترکان محترم به کار می‌گیرد تا ارتباط آن‌ها برقرار شود.

نکته شایان توجه درباره سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی، هوشمندی و حساسیت مردم عزیز درباره این موضوع است. شهروندان محترم در جریان باشند که همه عوامل فنی مخابرات لباس متحدالشکل و کارت شناسایی معتبر دارند؛ پس چنانچه موارد مشکوکی را ملاحظه می‌کنند فورا با ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را اعلام کنند.

گفتنی است توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در استان باتوجه به منابعی که در اختیار دارد، قطعا از وظایف مخابرات است، اما نگهداری از زیرساخت‌های مخابراتی یک وظیفه ملی است که همه باید در این راستا حداکثر تلاش را انجام دهیم.

درباره نظارت بر انجام وظایف اپراتور‌ها سازمان تنظیم مقررات رادیویی وظیفه نظارت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
4
با سلام حدود ۳ماهه کابل‌های تلفن منطقه ابوذر۶ را دزدیده اند الان فبض تلفن استفاده نشده وبدون خدمات آمده ۹۰۰۰۰تومن بااین وضع اقتصادی ایا این مسلمانی است لطفا رسیدگی کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
مدتی است که کابل های رسالت 64 قائم 25 را بریده اند بدون اینکه کابل ها را ببرند مخابرات رفتیم برای وصل کردن اقدامی نکردند
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
0
1
جالبه کابل تلفن سرقت شده نه میان وصل کنن قبض هم میاد. کسی جوابگو نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->